Alarmi i OBSH, adoleshentët bëjnë shumë pak aktivitet fizik

139

TIRANE,13 Shkurt/ATSH/ – Aktiviteti fizik tek adoleshentët vitet e fundit është i pakët.

Ata kalojnë më shumë kohë në telefon celular sesa në palestër, ata bëjnë shumë pak lëvizje dhe janë shumë dembelë.

Aktiviteti fizik i pamjaftueshëm është një nga faktorët kryesor të rrezikut për vdekjen në mbarë botën, si dhe një faktor rreziku për sëmundjet kardiovaskulare, kancerin dhe diabetin.

Globalisht, një në katër të rritur nuk është mjaft aktiv dhe më shumë se 80% e popullsisë adoleshente në botë nuk janë mjaft aktiv fizikisht.

Këto janë të dhënat e ofruara nga Organizata Botërore e Shëndetësisë, sipas të cilave rreth 23% e të rriturve mbi 18 vjeç nuk janë mjaft aktiv fizikisht (20% e meshkujve dhe 27% e grave). Në vendet e industrializuara, përqindja e të rriturve joaktiv arrin 26% në meshkuj dhe 35% në mesin e grave, krahasuar me 12% dhe 24% në vendet në zhvillim.
Edhe pse rreth 80% e vendeve kanë zbatuar politika dhe plane për të reduktuar pasivitetin fizik, vetëm 56% e këtyre vendeve janë funksionale. Kjo është arsyeja pse OBSH synon të zvogëlojë pasivitetin fizik nga të paktën 10% deri në vitin 2025.

Çfarë është aktiviteti fizik?

OBSH-ja përcakton aktivitetin fizik si çdo lëvizje trupore të prodhuar nga muskujt skeletorë që kërkon shpenzime të energjisë, duke përfshirë aktivitetet e ndërmarra gjatë punës, lojës, punët e shtëpisë, udhëtimet dhe përfshirjen në aktivitete rekreative.
“Aktiviteti fizik” nuk duhet të ngatërrohet me “stërvitjen”, e cila është një nënkategori e aktivitetit fizik të planifikuar, të strukturuar dhe përsëritës që ka për qëllim përmirësimin ose ruajtjen e një ose më shumë komponentëve të aftësisë fizike. Përveç ushtrimit, çdo veprimtari tjetër fizike e kryer gjatë kohës së lirë, për transportin në dhe nga vendet ose si pjesë e punës së një personi, ka një përfitim shëndetësor. Për më tepër, aktiviteti fizik i moderuar dhe i fuqishëm përmirëson shëndetin.

Sa dhe çfarë aktiviteti fizik rekomandohet?

OBSH rekomandon:

Për fëmijët dhe adoleshentët nga 5 deri në 17 vjet:

-Bëni të paktën 60 minuta aktivitet fizik të moderuar dhe intensiv çdo ditë
-Aktiviteti fizik me më shumë se 60 minuta në ditë do të sigurojë përfitime shtesë shëndetësore
-Bëni aktivitete që forcojnë muskujt dhe kockat të paktën 3 herë në javë.

Për të rriturit në moshën 18 dhe 64 vjeç:

-Të paktën 150 minuta të aktivitetit fizik me intensitet të moderuar gjatë javës ose të paktën 75 minuta ushtrim intensiv gjatë gjithë javës ose një kombinim ekuivalent i aktivitetit intensiv të moderuar dhe të fuqishëm.
-Për përfitime shtesë shëndetësore, të rriturit duhet të rrisin aktivitetin e tyre fizik në intensitet të moderuar në 300 minuta në javë.
-Aktivitetet për forcimin e muskujve duhet të kryhen duke përfshirë grupet e muskujve në 2 ose më shumë ditë në javë.

Për të rriturit e moshës 65 vjeç e lart:

Ata me lëvizshmëri të dobët duhet të kryejnë aktivitet fizik për të përmirësuar balancën dhe për të parandaluar pasivitetin duke bërë aktivitet fizik 3 ose më shumë ditë në javë. Aktivitetet për forcimin e muskujve duhet të kryhen duke angazhuar grupe muskulore të rëndësishme, 2 ose më shumë ditë në javë.

https://www.greenme.it/vivere/sport-e-tempo-libero/26607-attivita-fisica-adolescenti-oms

/a.all/ /a.g/

Në bazë të nenit 4 të ligjit ”Për funksionimin e Agjencisë Telegrafike Shqiptare”, ndalohet kopjimi, riprodhimi dhe publikimi i informacionit pa cituar burimin e tij.